ارائه خدمات درمان ریشه اطفال
ارائه خدمات درمان ریشه اطفال در کلینیک دندانپزشکی ملت دنتیست

درمان ریشه اطفال در کلینیک دندانپزشکی ملت دنتیست واقع در زعفرانیه

اگر چنانچه نیاز به درمان ریشه اطفال داشتین می توانید با یکی از راه های ارتباطی که در پایین صفحه قرار داده شده با ما در تماس باشید.

متاسفانه بچه‌های زیادی هستند که برای دندان‌های دائمی خود نیاز به درمان ریشه پیدا می‌کنند. عبارت عصب‌کشی اغلب برای اکثر بچه‌ها بسیار ترسناک می باشد و سبب استرس و دلهره آن‌ها می‌شود.

برای اینکه بچه‌ها برای دریافت این درمان آماده باشند، توصیه می‌شود که ابتدا والدین و سرپرستان کودک اطلاعات کافی و آمادگی ذهنی مناسب داشته باشند تا بتوانند کودک خود را برای اینکه درمان راحت و بدون استرسی داشته باشد، مهیا سازند.

مهم بودن درمان دندان شیری کودک

باید گفت که دندان شیری قابل درمان می باشد زمانی که دندان شیری پوسیده می شود علاوه برایجاد درد می تواند باعث عفونت شود که این عفونت برای تمام ارگان های بدن کودک می تواند خطرناک باشد و برجویدن کودک تاثیر می گذارد و باعث می شود تا کودک تغذیه مناسب نداشته باشد و در روحیه ی کودک هم اثر می گذارد و پیامد های زیادی دارد کهبا این اوصاف باید دندان شیری کودک درمان شود.

در نظر داشته باشید که دندان های شیری جلویی در ۶ یا ۷ سالگی می افتد ولی دندان های شیری عقب تا ۱۱ الی ۱۲ سالگی باقی می ماند و باید فضا را نگه دارد تا دندان های دائمی درست در جای خودش رشد کند حتی اگر پوسیدگی های بین دندانی در دندان های شیری عقب کودک وجود داشته باشد فضا برای رویش دندان دائمی از بین می رود.

دندان های شیری به سمت جلو حرکت می کنند و دندان دائمی که جای دندان شیری می روید فضای کافی ندارد و مشکل ارتودنتیک برای کودک به وجود می آید.

آسیب عصب دندان دائمی با درمان ریشه دندان شیری

بسیاری از والدین ابراز می کنند که با درمان ریشه دندان شیری عصب دندان دائمی آسیب می بیند در حالی که این صحبت غیر علمی می باشد. دندان شیری و دندان دائمی عصب و عروق خونی جداگانه ای دارند.

پوسیدگی در دندان های شیری بسیار شایع است و کودکانی که سن زیادی ندارند امکان دارد پوسیدکی در دندان هایشان اتفاق بیفتد بر همین اساس اگر پوسیدگی توسعه ی زیادی داشته باشد و بافت مرکزی دندان را درگیر کند با توجه به سن بیمار و اینکه آیا ترمیم این دندان در نظم دندان های دائمی موثر است تحت درمان قرارمی گیرد.

توصیه هایی جهت جلوگیری از پوسیدگی دندان در کودکان

• این نکته را در نظر داشته باشید که حتما والدین اولین ویزیت دندان پزشکی کودک را در حدود ۶ ماهگی تا یک سالگی حد اقل یک بار انجام دهند تا مشاوره های لازم جهت جلوگیری از پوسیدگی دندان کودکشان، بهداشت دهان و نحوه کم کردن باکتری دهان کودک انجام دهند.
  • حتما درنحوه ی مسواک زدن کودک  نظارت جدی داشته باشید زیرا کودکان فقط دندان های جلویی خود را مسواک می زنند و دندان های عقب تمیز نمی شوند به همین علت دندان های خلفی کودکان بیشتر دچار پوسیدگی می شود.

زمان نیاز به درمان ریشه دندان شیری

زمانی که هر ۶ ماه یک بار دندان های کودک توسط پزشک معاینه شود تا پوسیدگی های اولیه در مراحل ابتدایی با ترمیم ساده یا فلوراید تراپی درمان شود نیازی به درمان ریشه دندان شیری نمی باشد.

در صورتی که نیاز به درمان ریشه اطفال (از بین بردن عفونت ریشه دندان شیری کودکان ) داشتین کلینیک دندانپزشکی ملت دنتیست با بهره مندی از متخصصین ماهر و با تجربه آماده ارائه خدمات دندانپزشکی در هر زمینه ای به شما عزیزان می باشد.