ارائه خدمات درمان ریشه بزرگسال در کلینیک دندانپزشکی ملت دنتیست

درمان ریشه بزرگسالان در کلینیک دندانپزشکی ملت دنتیست

اگر چنانچه نیاز به درمان ریشه بزرگسال داشتین می توانید با یکی از راه های ارتباطی که در پایین صفحه قرار داده شده با ما در تماس باشید.

درمان ریشه دندان یا عصب کشی یک روش به مراتب ساده برای از بین بردن درد دندان ها و نجات دندان ها است. بیماران به طور معمول به علت التهاب یا عفونت در ریشه های دندان به این درمان نیاز دارند.

در طی درمان ریشه دندان ، یک اندودنتیست که متخصص دندانپزشک در این زمینه است، پالپ یا خمیر داخل دندان را خارج مى کند ، کانال ریشه را پاک و ضد عفونی کرده و آن را شکل می دهد، و آن محل را با مواد مخصوص پر می کند.

زمان درمان ریشه دندان

زمانى این درمان ریشه دندان توصیه می شود که یک عفونت عمیق در دندان وجود داشته باشد. پالپ داخل دندان می تواند به علت آسیب، حفره یا باکتری عفونى بشود. اگر عفونت درمان نشود، می تواند به اندازه کافی شدید شود تا نیاز به کشیدن دندان شود.

آماده سازی درمان ریشه

قبل از درمان ریشه ، دندانپزشک شما امکان دارد که درخواست عکس با اشعه ایکس از دندان آسیب دیده را کند . این کار به او اجازه می دهد تا یک تصویر واضح از کانال ریشه داشته باشد و میزان آسیب را ارزیابی کند.

درمان ریشه دندان معمولا تحت بی حسی موضعی، یک داروى ضد درد که یک ناحیه خاص از بدن را بى حس می کند، انجام مى شود .

در برخی موارد که دندان مرده می باشد و دیگر حساس نیست، ممکن است نیاز به بى حسى نباشد .

گاهی اوقات بى حسى دندان ها دشوار است. در این موارد، دندانپزشک می تواند از روش های خاصى براى بى حسى موضعى استفاده کند تا مطمئن شود درمان شما دردناک نباشد.

علائم نیاز به درمان ریشه دندان

• دندان درد شدید
  • آبسه (یا جوش) در لثه
  • گاهی اوقات هیچ نشانه ای وجود ندارد
  • حساسیت به مواد غذایى گرم و سرد
  • تورم یا حساسیت

کشیدن دندان یا عصب کشى

اگر امکان آن است که دندان های طبیعی خود را نگه دارید، همیشه بهترین گزینه آن است. هیچ چیز مصنوعی نمی تواند جایگزین زیبایى یا عملکرد دندان هاى طبیعی شود ، پس مشخص است که گزینه ى عصب کشى بهتر می باشد .

عصب کشى دارای میزان موفقیت بالایی می باشد و بسیاری از دندان های درمان شده با این روش طول عمر زیادى دارند. جایگزینی یک دندان کشیده شده با بریج دندانى یا ایمپلنت نیاز به زمان بیشتری دارد و امکان دارد پروسه های بیشتری برای دندان های مجاور و بافت حمایت کننده نیاز باشد.

هزینه درمان ریشه دندان

هزینه این نوع درمان به میزان پیچیدگی مشکل و اینکه کدام دندان نیاز به درمان ریشه دندان دارد، متغیر می باشد. درمان دندان آسیاب از همه دشوارتر بوده و تعداد کانال های  بیشتری دارد و به طور معمول هزینه آن بالاتر است.

اکثر بیمه‌ها تا حدودی درمان ریشه دندان را پوشش می‌دهند . ولی بیمه ها درمان ریشه دندان را با پایین ترین کیفیت و ارزانترین مواد و امکانات در نظر می گیرند .

در صورتی که نیاز به درمان ریشه بزرگسال ( از بین بردن عفونت ریشه یا همان عصب کشی ) داشتین کلینیک دندانپزشکی ملت دنتیست با بهره مندی از متخصصین ماهر و با تجربه آماده ارائه خدمات دندانپزشکی در هر زمینه ای به شما عزیزان می باشد.